Chcete zhubnout přebytečná kila? Víme, jak na to!

Tipy na zdravou výživu

V zimě a na podzim lidé přijímají energeticky hodnotnější pokrmy a méně je v jídelníčku zastoupena zelenina a ovoce, což má za následek mnohem nižší příjem vlákniny, minerálů a vitamínů. Snahou je vyrovnat jídelníčky a příjem všech důležitých látek po celý rok.

Na jaře by se měla provádět celková "detoxikace" organismu vhodnými zeleninovými dietami, pokud člověk nemá možnost přijímat i v zimních měsících dostatek zeleniny a ovoce.


Tipy na změnu jídelníčku:

  • tuky by neměly tvořit více než 1/3 celkové denní přijaté energie a rostlinné tuky musí výrazně převažovat nad živočišnými
  • jíst velké množství ovoce a zeleniny, celozrného pečiva, nízkotučných mléčných výrobků, drůbežího a rybího masa
  • jíst pravidelně několikrát denně, dodržovat pitný režim
  • sportovat a vyhýbat se stresovým situacím

Výčet velmi zdravých potravin, které zasytí a obsahují i důležité vitamíny a minerály:

Rajčata

Velmi důležitá zelenina, skvěle zasytí, rajčata se mohou upravovat na mnoho způsobů a obsahují mnoho prospěšných látek. Zejména vitamin C a lykopen. Chrání také před civilizačními i jinými nemocemi. 100 g rajčat obsahuje pouze 100 kJ.

Ryby

Měly by být nepostradatelnou součástí každého jídelníčku. Hlavně mořské ryby, ty obsahují obsahují tuky omega 3, které pomáhájí buňkám při jejich funkcích. Jsou skvělé na hubnutí a doporučuje se i několikrát týdně konzumace tohoto masa (mořské ryby - treska, losos, tuňák, makrela). O blahodárnosti konzumace rybího masa svědčí zdraví národností, které mají potravu bohatou na mořské ryby (Japonsko).

Mléko

Mléko je nepostradatelné právě pro svůj obsah vápníku a bílkovin. Vápník je velmi důležitý. Nízkotučná mléka jsou ideálním zdrojem se správným poměrem bílkovin, tuků a sacharidů.

Kapusta a další listová zelenina

Perfektní jsou do polévek, salátů, jako hlavní jídlo, ale i pro přílohu. Obsahují důležitou kyselinu listovou, minerály a spoustu dalších potřebných látek, které obsahuje právě jen zelenina.

Rýže

Velmi důležitá plodina bohatá na sacharidy.

Hroznové víno

Obsahuje prospěšné prvky, především draslík a fosfor. Také spoustu vitamínů - A, C, B. Obsahuje velké množství tzv. hrozného cukru, takže perfektně doplňuje potřebnou energii, navíc je lehce stravitelný. Červené a modré odrůdy obsahují bioflavonoidy.

Důležitá je vláknina!

Poměrně nedávno se podařilo nezvratně dokázat, že člověk potřebuje mít ve stravě i nestravitelné látky pocházejích z rostlinné stravy. Jde o několik velmi důležitých látek, které řadíme do širší skupiny nazývané vláknina.

Vláknina zahrnuje především celulózu, hemicelulózu a pektiny. Získat tyto látky můžeme v drtivé většině z ovoce a zeleniny, z povrchové vrstvy obilného zrna, luštěnin a z brambor. Do jídelníčku by se tedy mělo zařazovat větší množství vlákniny, protože při nedostatku vlákniny dochází k závažným a dlouhodobým problémům.

Jíst dostatek kvalitní zeleniny!

Potřeba konzumovat větší množství zeleniny jsme už mnohokrát připomínali. Existuje však hodně druhů, tak který si vybrat?

Rozdělení zeleniny:

  • Cibulová (cibule, česnek)
  • Kořenová (mrkev, celer)
  • Kořeninová (bazalka, saturejka)
  • Košťálová (brokolice, kedluben)
  • Listová (čínské zelí, salát)
  • Lusková (hrách, fazole)
  • Plodová (rajčata, papriky)

Rozdělení polních plodin:

  • Okopaniny (brambory, cukrová třtina)
  • Luskoviny (hrách, čočka)
  • Přadné rostliny (len)
  • Olejniny (řepka, mák)
  • Obilniny (žito, ječmen, obilí)

Pomohl Vám tento web? Sdílejte jej na Facebooku!

Věděli jste o hubnutí, že...

Populární a účinný přírodní antioxidant a doplněk stravy založený na blahodárném účinku plodů je z amazonské palmy Acai...

Odkazy

Nutriční terapeut Praha – Hana Lang nabízí komplexní nutriční terapii v Praze s více než dvacetiletou praxí. Kromě výživového poradenství se soustředí také na testy potravinové intolerance a přírodní doplňky stravy.

Terapie EFT a hubnutí – uzdravte své emoce pomocí metody EFT a napravte zároveň svůj vztah ke stravování – jen díky této korekci můžete skutečně efektivně a trvale zhubnout. EFT terapeutka Jana Čechráková Vám ráda pomůže.

Copyright (c) 2011 - 2017 | nejhubnuti.cz | Odkazy | Tvorba webových stránek Olomouc